Data Science i Big Data w zarządzaniu

W jaki sposób organizacje mogą korzystać z obecnej rewolucji technologicznej, umożliwiającej analizowanie dużych ilości danych (big data) i budować na tej podstawie przewagę konkurencyjną? Jakie są realne przykłady korzyści jakie można w ten sposób uzyskać? Jak przygotować swoją organizację - jej strukturę i kadrę menedżerską - do tego, by w pełni korzystać z możliwości, jakie daje podejmowanie decyzji w oparciu o dane? Jakie są pułapki i zagrożenia, które mogą się na tej drodze pojawić?

Na te pytanie postaramy się odpowidzieć w czasie bezpłatnego wydarzenia Data Science i Big Data w zarządzaniu, na którym wystąpią prelegenci z doświadczeniem w problematyce zarządzania w oparciu o dane - Dominik Batorski, Anna Wróblewska i Marcin Choiński. Podczas panelu dyskusyjnego zastanowimy się czy polskie firmy są już gotowe na rewolucję Data Science i Big Data i postaramy się zidentyfikować kluczowe problemy i możliwe rozwiązania.

80 uczestników

panel dyskusyjny

networking

Agenda wydarzenia - 15.12.2017

12.00 - 12.30

Rejestracja uczestników

12.30 - 13.15

Budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o dane

Dominik Batorski
Identyfikując dostępne źródła danych i analizując je w sposób efektywny organizacje mogą uzyskiwać znaczącą przewagę konkurencyjną na rynku - to kluczowa teza niniejszego wystąpienia. W celu wykorzystania tego rodzaju wiedzy kluczowe jest, po pierwsze, zidentyfikowanie źródeł informacji dostępnych w danej organizacji - zarówno wewnętrznych (które mogą być gromadzone przez samą organizację), jak i zewnętrznych (pochodzących od podwykonawców, czy usług zewnętrznych). Po drugie, konieczne jest wdrożenie procesów zapewniających skuteczne gromadzenie danych z tych źródeł. Dopiero wówczas można oczekiwać, że uzyskane w procesie eksploracji informacje są uzasadnione i stanowić będą realną wartość dla firmy.

13.30 - 14.15

Nowe możliwości i zagrożenia jakie niesie ze sobą Big Data i Data Science dla organizacji

Marcin Choiński
Rewolucja Big Data to dla organizacji zarówno możliwości, jak i zagrożenia. Kluczową kwestią jest zapewnienie efektywnego zarządzania zespołami związanymi z analizą danych oraz zapewnienia odpowiedniego przepływu informacji pomiędzy tymi zespołami, a otoczeniem firmowym. W trakcie prezentacji omówione zostaną przykłady organizacji, które skorzystały na rewolucji big data, m.in. w obszarze internetu i mediów, a także jakie są najczęstsze problemy w tego rodzaju wdrożeniach, związane na przykład z kwestią prywatności danych.

14.30 - 15.15

Biznes oczami Data Scientist - jak zorganizować współpracę

Anna Wróblewska
Wśród licznych bolączek projektów z zakresu Big Data jednym z głównych jest naturalny rozdźwięk między potrzebą naukowca, kim w zasadzie jest Data Scientist, jaką jest opracowywanie nowych, wyrafinowanych metod, a potrzebą szybkiej weryfikacji wielu hipotez, podyktowaną właśnie potrzebą biznesową. Wartość pojawić się może wówczas, gdy zarządzanie i działanie w oparciu o dane stanie się jednym z filarów strategii firmy, gdy firma docenia planowanie wizji rozwoju swoich produktów zgodnej z nowymi trendami rozwoju technologii.

Obserwuje się często, że managerowie, mając zbyt powierzchowną wiedzę w zakresie Data Science, izolują tego rodzaju działy, uważając, że przedmiot ich działalności jest zbyt abstrakcyjny i oderwany od rzeczywistości, nie dopuszczając ich do faktycznie istotnych biznesowo problemów, albo nie zapewniając im odpowiedniego wsparcia do ich realizowania i wdrażania. Podam przykłady realizacji kilku projektów z obszaru DS oraz przykłady wyzwań przy realizacji takich projektów.

15.30 - 16.30

Czy polskie firmy gotowe są na rewolucję Big Data i Data Science?

Dominik Batorski, Marcin Choiński, Jakub Nowacki, Anna Wróblewska

16.30 - 17.30

Networking

Powiadom mnie o kolejnych edycjach

Nie możesz wziąć udziału w wydarzeniu?
Zostaw nam swój e-mail a poinformujemy Cię o następnej edycji!

WŁĄCZ POWIADOMIENIE ZAREJESTRUJ SIĘ

Prelegenci

Dominik Batorski

Socjolog i data scientist łączący pracę naukową w Interdyscyplinarnym Centrum Modelowania Matematycznego i Komputerowego (ICM) na Uniwersytecie Warszawskim z działalnością doradczą i biznesową. Ma kilkunastoletnie doświadczenie w analizie dużych danych, przede wszystkim zbieranych przez serwisy internetowe i firmy telekomunikacyjne, m.in. zakładał i do 2010 rozwijał dział business intelligence w Gadu-Gadu. Jest współtwórcą Sotrender’a firmy tworzącej narzędzia analityczne do monitoringu i optymalizacji marketingu w mediach społecznościowych w oparciu o dane. Od 2014 roku organizuje comiesięczne spotkania Warsaw Data Science Meetup. Naukowo zajmuje się m.in. badaniem zmian społecznych i gospodarczych związanych z upowszechnieniem technologii informacyjno-komunikacyjnych, a także sposobów korzystania z technologii i zachowań użytkowników. Jest współautorem badań Diagnoza społeczna. Specjalizuje się również w badaniach sieci społecznych, oraz procesów zachodzących w sieciach, takich jak dyfuzja innowacji czy wpływ społeczny. Obecnie jest członkiem Rady ds. Cyfryzacji przy Ministrze Cyfryzacji.

Marcin Choiński

Absolwent Wydziały Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Pasjonat wszystkiego co związane z Hurtowniami Danych, BI, Big Data, Data Science oraz Analityką Biznesową. Posiada wieloletnie doświadczenie w budowaniu i wdrażaniu rozwiązań klasy DW/BI, Data Mining oraz Data Management m. in. dla globalnych i regionalnych korporacji z branż farmaceutycznej i telekomunikacyjnej. Uprzednio również założyciel i redaktor portalu BI.PL, wykładowca w Wyższej Szkole Promocji, trener, główny analityk danych w zespole futbolu amerykańskiego Warsaw Eagles. Obecnie odpowiedzialny za rozwój ekosystemu analitycznego Big Data i Data Science w TVN Digital. Hobbystycznie buduje modele analityczne w obszarze sportu, albo wędkuje.

Jakub Nowacki

Absolwent Politechniki Gdańskiej oraz Uniwersytetu Bristolskiego, gdzie obronił doktorat z matematyki stosowanej. Na co dzień łączy umiejętności analityczne i programistyczne jako Data Scientist. Doświadczenie zdobywał oraz prowadził zespoły w działach badań i rozwoju w wielu firmach w branży wysokich technologii, mediów, farmaceutycznych oraz petrochemicznych. Najbardziej interesuje się rozproszonym przetwarzaniem i analizą dużych zbiorów danych wspomagające decyzje w biznesie i w badaniach, oraz automatyzujące procesy w przedsiębiorstwach. Pracował zarówno z technologiami dojrzałymi, jak i nie boi się wyzwań w pracy z najnowszymi rozwiązaniami. Zwolennik pragmatycznego użycia technologii w biznesie. Prelegent na wielu konferencjach poświęconych tematyce Big Data. Trener szkoleń technologicznych z zakresu Big Data współpracujący z Sages. Lead Data Scientist w firmie Sigdelta. Od 2016 roku dzieli się zdobytą wiedzą jako wykładowca na pierwszych w Polsce technicznych studiach Big Data realizowanych przez firmę Sages oraz Politechnikę Warszawską.

Anna Wróblewska

Absolwentka Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej, w roku 2008 otrzymała na tej uczelni tytuł doktora nauk technicznych w zakresie informatyki. Pracowała na stanowisku adiunkta w Zakładzie Systemów Informacyjnych Instytutu Informatyki PW. Prowadziła także projekty studenckie, prace magisterskie i inżynierskie, wykłady z zakresu eksploracji danych tekstowych. Posiada kilkuletnie doświadczenie w projektowaniu inteligentnych systemów analizy i opisu semantycznego danych nabyte w środowisku komercyjnym i naukowym. Obecnie pracuje na stanowisku ekspert analizy danych (Senior Data Scientist) w firmie Allegro, gdzie zajmuje się metodami analizy danych, także tekstowych i obrazowych. Prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych Data Science na Wydziale Elektroniki PW. Ponadto jest autorką ponad 35 publikacji w polskich i międzynarodowych czasopismach i materiałach konferencyjnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się wokół uczenia maszynowego w praktycznych zastosowaniach, w tym przede wszystkim semantycznego rozumienia danych: tekstu i obrazu, wyszukiwania semantycznego, eksploracji tekstu, uczenia i budowania ontologii.

REJESTRACJA ZAKOŃCZONA

POWIADOM O KOLEJNYCH EDYCJACH

Lokalizacja

PARTNERZY
Sages
ALK
SigDelta